03.08.2011

Sitter her og tenker på noe

Opprinnelig publisert på travsnakk.no 11. juli 2011


Det er ikke lett å være ny i en sport, og av erfaring er det ikke lett alltid, å finne informasjon hvis ikke man man spør personer som allerede er inne i den aktuelle grenen.

Jeg har opplevd både innenfor utstillingsverdenene innen ponnier og ponnitrav at enkelte ting er det som en selvfølge at man vet, selv om man må gå og spørre om disse tingene. Jeg har mange ganger følt meg som en masekopp, da det er en travel person jeg ofte må spørre, da det er denne personen jeg har kontakt med innenfor det aktuelle miljøet.

Hadde det da vært noe aktuelt med en fadderordning innen travsporten, for å få rekruttert folk til sporten? En fadder som man kan spørre om trening, utstyrsbruk, og som kan være med å hjelpe til på løp, slik at en nykommer kan komme inn i alle rutiner under en løpsdag. Denne personen bør jo da være godt drevet, men jeg ser for meg at jeg hadde hatt godt av å ha en slik fadder rundt meg på enkelte dager som jeg hadde hatt tilgang på og kunne mase på om alt mulig som jeg måtte lure på i øyeblikket...

Hadde dette vært noe som DNT kunne tenkt på for å øke rekrutteringen til travsporten?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar