20.08.2011

Ikke noen gøy dag

Det siste 1,5 døgnet har vært ganske tøft. På toppen av det hele ble scooteren min stjålet i løpet av natt til i dag, fredag. Det ble noen telefoner på morgenkvisten, både til politi og forsikringsselskap. Etter forelesning tidligere i dag, var jeg innom politistasjonen for å levere anmeldelse av tyveriet. I kveld var jeg også rundt på øya for å ta en overfladisk let etter scooteren. Men den er ikke å se. Vel... KJIP dag... Var ikke slik jeg hadde forestilt meg at starten på studiene mine skulle ende opp... Føler av og til at når ting er i gang med å bli bra igjen, jeg må bare ta tida til hjelp, så skjer det noe slikt som dette.

Pc'en som jeg har bestilt kommer på tirsdag, iflg mailen jeg fikk... Den ene positive tingen i dag var da at mamma fikk melding om at hun ikke skulle jobbe på tirsdag, så da kunne hun være hjemme for å ta imot pc'en.

Dagens positive ting:

  1. Mamma fikk melding om at hun ikke skulle jobbe på tirsdag.
  2. Politimannen som hjalp meg med anmeldelsen tidligere i dag var veldig hyggelig.
  3. Jeg fikk tatt meg en tur med X-Ellent i dag.
  4. Jeg kom hjem til en type som var i godt humør.
  5. Jeg åt bakt potet fra kantina på UiA.
  6. Jeg fikk endelig kjøpt meg nye øretelefoner, som kan brukes både til pc'en og til telefonen.
  7. Jeg slapp å vente noe på bussen til Flekkerøya da jeg skulle hjem fra byen.
  8. Jeg fikk endelig tak i veterinæren som skal vaksinere og ta tannrasp på X-Ellent.
Når det skjer slike negative ting som det siste 1,5 døgnet, så har jeg et behov for å prøve å fokusere på de postive tingen en periode for at jeg ikke skal ende opp med en negativ tankegang. Akkurat nå har jeg et STORT behov for å holde humøret oppe, rett og slett for å komme igang med dette nye studentlivet.

2 kommentarer:

  1. Huff, så kjedelig å miste scooteren! Håper den kommer til rette, eller at du får igjen på forsikringa. Lykke til med nye studier iallefall! :) Var det IT?

    SvarSlett
  2. Jeg har dessverre ikke store forhåpninger om å finne den igjen, iallefall ikke i en hel tilstand. Jeg hadde bare ansvarsforsikring på den, noe som ikke dekker tyveri. Så dette var utrolig kjedelig. Jeg går IT, ja. Bachlorstudie i IT og informasjonssystemer.

    SvarSlett