10.08.2010

Operasjon Hest hjemme dag 149

Det var ikke så mye som ble gjort i går. Jeg var sliten etter søndag, i tillegg til at jeg fikk vondt i ryggen av å bære noen store og tunge sponplater fra hengeren og opp i stallen. Det eneste jeg fikk gjort var å dra ut spiker av noen av 2"4" plankene jeg hadde fått av Espen og Tommy. De jeg ikke fikk tatt i går, fikk jeg tatt i dag. Pappa, derimot, har vært veldig flink til å hjelpe meg, og da jeg var hjemme i går så fikk han på vannbordene på den lille døra (som vi ikke skal bruke). Disse må jeg såklart male etterhvert. Jeg får bare se når maleværet byr seg, og jeg selv har tid. Bordene trenger 2 strøk med hvitmaling, og sikkert ikke mer enn et med rødt på kantene. 


I dag har vi vært litt flinkere, pappa og jeg.

Vi har fått lagd gitter til vinduene. Det ble faktisk ganske fint.

Og så har vi fått lagd skinnene som skulle nederst på boksfrontene. Klossen innerst og nederst på boksskillet er på plass. Det er også laget dørsvill på den lille døra vi ikke skal bruke, så da skal det ikke komme inn noe vann der. Karmene rundt de store dørene er også blitt tettet. Så da er alle småjobbene, som jeg trenger hjelp til av pappa, gjort. Det som mangler for å ha fullført boksene (er såklart litt inventar, men det må bestilles først) er dørlåsene. Og så må vi ha noen dørlåser på de store dørene også. Pappa er snill og lager. Ellers så har jeg malt Z-ene som støtter opp dørene så ikke de skal sige.

En malt

2 malt.

Jeg trenger 2 strøk på disse, da hvitmalingen som var på tidligere viser igjennom. Men det var jo ikke lange tida å gjøre.

Vi klarte jo ikke å stoppe å jobbe i dag, så vi tok like godt sponplatene på veggen der som skapene skal stå.

Og så begynte vi litt på skapene. Slik så det ut da vi gikk inn for å spise litt pizza. Det eneste som er gjort i dag etter at dette bildet er tatt, er at jeg har festet sponplatene ordentlig ved å spikre inn spiker langs kantene og på stenderne.

I morgen blir det en litt roligere dag, siden det ble så lang dag i dag. Pappa skulle visst få laget noen av de dørlåsene vi trenger. Jeg skal se om jeg får malt 2. støket på Z-ene, kaste malingspannene, rydde kostene, rydde kappet, feie litt, og så håper jeg også at jeg kanskje kan få på det 1. strøket med hvitt som skal på vannbodene utenfor den lille døra vi ikke skal bruke. Dette i tillegg til et par telefoner jeg må ta.

Så da har jeg en dag jeg kan glede meg til i morgen også. Da står klokka på 08.00 istedenfor 09.00. Det er så godt å komme seg opp å gjøre noe, og i tillegg er det så gøy å se all den framgangen. Det hadde vært morro hvis skapene nå ble ferdig til helga, for da kan jeg begynne å flytte inn. (Jeg krysser fingrene for at vi får det til).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar