06.08.2010

Operasjon Hest hjemme dag 145

Aller først vil jeg rette på noe jeg skrev i går. Jeg trodde det var nå til helga den andre hesten skulle komme, men det var visst til neste helg. Så da er iallefall det på det rene.

I dag var det dørene som ble laget, iallefall det som tar tid på dørene. Det er bare kryssfinèr og de plankene som lager en Z som er døra foreløpig, men planen er å styrke opp døra på baksiden med noen bord. Z-ene skal jeg male svart-brune. Og så mangler låsen til boksdørene. Det skulle pappa lage til meg. Det vi også fikk gjort i dag var å sette på beslag på de 3 bordene som går fra gulvet og opp, slik at de skulle stå stødig. Pappa var så grei å lagde noen til meg.

Her er den første døra ferdig, mangler såklart låsen.

2 dører nesten ferdig. Mangler bare hengslene på den ene.

10 minutter etterpå var hengslene også kommet på.

Annette og Jostein hadde maling som jeg skal bruke på Z-ene (det var derfor det ble den fargen), så jeg kan få malt det i morgen. Og så mangler det noen skruer i noen av skinnene, som jeg kan få skrudd i, i morgen.

Nå nærmer det seg en ferdig stall med stormskritt, og jeg gleder meg som en unge til den er ferdig, og jeg kan flytte inn.

1 kommentar: