05.08.2010

Operasjon Hest hjemme dag 144

I går hadde jeg ikke noe særlig å gjøre, derfor fant jeg ut av at jeg endlig hadde tid til å møkke bort hestepærene som hadde begynt å få pels.

Det så bokstavelig talt ikke ut.

Hestepærer med pels.

Rent og pent.

I dag, derimot, er mye blitt gjort. Meg og pappa var nemlig inne på byggmakker i dag og kjøpte materialer til boksene.

Her er boksskillet på plass. For å få det høyere er det bare å kutte riktig lengde på plankene, og tre de på mellom skinnene vi har laget.

Her har vi begynt på boksfronten til den største boksen.

Ca. 5 minutter etterpå er den nesten ferdig, og da måtte pappa ha seg en kaffe- og røykepause.

Innenifra, over boksskillet.

Og her gir vi oss for dagen, eller nesten iallefall. Vi fikk satt på de nederste plankene også på boksfrontene før vi gikk. Det som mangler der er å få på skinnene som skal på murblokkene.

Ellers har vi ikke fått i dørene enda, men det burde ikke ta så altfor lang tid, i tillegg til at vi må feste en plankebit som skal stå bak skinnene mot muren nederst, på den innerste veggen.

Så nå er det ikke lenge igjen før jeg kan flytte inn tingene til X-Ellent og alt fôret. Det ser ut som om kameraten til X-Ellent kommer til helga, så det blir spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar