29.06.2010

Operasjon Hest hjemme dag 107

Det er ikke blitt gjort allverdens med garasjen i den siste uka, grunnet mammas bursdag på tirsdag og St. Hans aften på onsdag. Det som er blitt gjort er at dørene er nå ferdige, som man kan se på bildet under, og hengslene er kommet på (bilde kommer senere). I tillegg er all takstenen kommet på taket.


De 2 neste ukene er det krattrydding som står på programmet. Dette for å gjøre det MYE lettere for meg når jeg skal sette opp gjerde, for at det skal se finere ut og for å utnytte mest mulig av jordet.

Dette er vel kanskje her det er verst. Det man ikke ser er at ned den lille skråninga fra veien så er det en slyngplante, av et eller annet slag, som ligger i selve skråninga. Under alle bladene er det et nettverk av "kvist" (hvis man kan kalle det det).

Her har jeg såvidt begynt i kanten langs veien.

Inni den kroken her var det bare masse brennesle som gikk høyt opp på muren. Nå er de borte.

Og i går ble jeg stukket av veps mens jeg holdt på med denne krattryddinga. Det gjorde at jeg mistet mye av lysten til å holde på der når jeg kom hjem fra stallen også. I dag har jeg vært som et nervevrak når jeg har ryddet. Hører Bzzzz overalt, og snur meg i hytt og pine. Det æ'kke no' gøy, men jeg får bare ta litt hver dag, så kanskje jeg kan bli ferdig. På den lille tida jeg brukte i dag, så fikk jeg tross alt kuttet mye kratt og rakt det i hauer. Så nå gjenstår det 3 plasser å rydde, samt å kjøre bort alt krattet. Det er blant annet der som jeg ble stukket, der som slyngplantene ligger i skråning opp mot veien, en liten plass mellom der jeg var i dag og slyngplantene, og til sist (det som kanskje tar mest tid) er der som høyspentmasta står. Der er det så mye søppel og stikkerbusker og stubber (som sikker var meninga at skulle vært ved ei gang i tida), så det burde jeg sikkert ta til slutt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar