28.03.2011

Noen travle dager

Fredag:
Jeg var ferdig på skolen til normal tid, 11.20. Jeg kjørte hjem, tok en tur innom hytta i Ågedalen for å se hvor fint det ble der etter at Annette hadde fått malt litt. Det ble bra, selv om bildene ikke får det helt fram.
 
Etterpå tok jeg meg en tur i stallen, og en tur med X-Ellent, før jeg begynte med den store jobben med å få scooteren på veien. Det ble forøvrig ikke noe av, for jeg fikk telefon om jeg kunne jobbe mandag og tirsdag, og at jeg da kunne komme inn å få litt opplæring på kvelden.
Opplæringa gikk greit nok. Jeg var der i 3,5 time. Jeg skulle være til jeg følte at jeg kunne det. Da det var gått 3,5 time følte jeg at jeg kunne klare kassa alene. Tippinga fikk jeg ikke lært, for der var det ikke folk da det ble tida til det.
Det var godt å komme hjem etterpå og ha den slitne følelsen man har etter noen timer på jobb...

Lørdag:
Det var mye å gjøre, så jeg stod opp klokka 07.00. Jeg satt i 1,5-2 timer med matte før jeg stakk opp i Myra. Der fortsatte jeg på scooteren, som jeg ikke fikk gjort så mye på dagen før. Halvveis inni, gikk jeg bort i stallen, hvor vi tok en liten vårrydd, før det var tilbake til scooteren. Vi slet litt med å få den i gang, men heldigvis har jeg en fantastisk flink far og bror som hjalp meg noen timer med dette.
Ikke nok med det. Da jeg Jostein skulle gå, og jeg måtte flytte bilen, så var den tom for strøm. Vi fikk den igang, og lot den svive mens jeg var en tur i stallen igjen for å fikse noe. Mamma ringte og sa at hun ville vaske bilen, så jeg satte den der hun kunne vaske den, og stoppet motoren. Jeg fikk et innfall med å prøve om motoren vill starte igjen etterpå, og det ville den da ikke. Det viste seg at dynamoreima var så slitt at batteriet ikke ble ladet skikkelig. Så da ble det ett par timer med den også etterpå. Snille pappa som er så greit og hjelper meg...
Da jeg endelig kom meg hjem (på scooteren) var det tid for å sette seg ned med resten av matten og biologien, før jeg lagde pizzabagetter. Vi sov hos Thomas natt til søndag, så jeg måtte pakke litt tøy også. 

Søndag:
Vi reiste fra Korsvik i 07.00-tida. Avgårde for å bytte oss inn i en annen bil, og ut på veien. Det var lenge å sitte i bil tur/retur Kristiansand-Oslo på en dag. Jeg var sliten i rompa da vi var hjemme igjen. Showet var kjempegøy, og etter showet fikk vi komme backstage og se på alle bilene som ble brukt i showet. Litt stas selv om jeg ikke er så bilintressert. Da vi var hjemme skulle jeg rett ut til Holskog for å se på Hùni som jeg skal trene sammen med Kine Skogstad. Men jeg kom ikke lengre enn til Møvik før eksosen på bilen datt ned. Ringe til Espen så han kunne se på det, kjøre hjem, og parkere bilen. Kjøre scooteren til Jostein og Annette og låne bilen til Annette. Holskog neste. Hùni var kjempeflott, og det var koselig å treffe Kine Ramsland igjen. Så bar det hjem for å spise litt og legge seg.

Mandag:
Så lang har dagen gått som den skal, bortsett fra at jeg glemte penalet mitt hjemme. Jeg fikk bare med meg en penn. Hestene kom seg ut og fikk mat, jeg kom meg på skolen, og ble ferdig med repetisjonsoppgavene som vi fikk utdelt. Jeg er ferdig kl. 12.35, så da skal jeg rett til Holskog. Jeg håper jeg rekker å ta turen til øya for å levere bil og bytte i scooter før jeg skal på jobb kl 16 - slutt (hva enn det betyr). Jeg prøver å få lest litt til biologiprøven som vi skal ha i morgen, men det er ikke så lett...

Ble mye skriving dette her, men sånn går det når det skjer mye....

Ha ei god uke alle dere som leser dette :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar