04.09.2010

Migrene og/eller tensjonshodepine

Jeg har de senere årene begynte å slite veldig med hodepine, og jeg er snart 24 år. Det begynte forsiktig med at jeg fikk litt hodepine i forkant av tordenvær. Etter at jeg hadde en jobb som innebar å sitte 7,5 time foran pc i 1,5 år, så ble dette bare verre. Jeg har enda ikke vært hos legen for å finne ut av det, for det har jo streifet tankene mine at det kan vært psykisk. I forkant av værskifter (årstidskifte vår/ sommer og sommer/høst) sliter jeg voldsomt.. De siste ukene har jeg hatt veldig vondt i hodet selv om været og lufttrykket har vært nogenlunde stabilt. Så hva som har utløst hodepine nå, vet jeg ikke. Jeg er forsiktig med å ta piller, har alltid vært det, og heldigvis hjelper det med 1 cataflam hvis det er værskifte som forårsaker hodepinen. Ellers så har jeg vært flink til å drikke nok vann og spise ordentlig de siste ukene, så det er heller ikke det som er problemet. Wikipedia beskriver migrenen som en pulserende hodeverk, og tensjonshodepinen som et bånd rundt hodet. Jeg har lagt merke til at hvis jeg legger meg ned og slapper av under hodepinen, så ligner min hodepine mer på det wiki beskriver som migrene enn tensjonshodepine, men ellers så ligner det på sistnevnte. Jeg har også hørt om flimrende syn på de som har migrene. På slutten da jeg satt foran pc på jobb, hadde jeg et par slike øyeblikk hvor synet begynte å flimre. Det har jeg ikke hatt siste året, da jeg ikke har hatt jobb som innebærer å sitte foran pc. Min far har hatt problemer med migrene, så jeg har nok anlegg for det, så det kan jo være en mild migrene jeg sliter med som gjør at jeg anspenner meg og dermed får tensjonshodepine. Er det flere som synes dette hørtes logisk ut?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar