09.07.2012

after midnight

Jeg glemmer meg jo helt bort her... Skulle jo postet dette innlegget i... nei vent... for 2 dager siden. Velvel.. bedre sent enn aldri?

På mandag kom jeg jo hjem fra Egersund igjen. Det var ikke mye gøy å reise fra Egersund etter at jeg hadde hatt det så kjekt der borte. Men det var godt å komme hjem til X-Ellent igjen.

Nå skal jeg bytte ut den stasjonære maskinen hos mamma og de, med den gamle laptopen min. Så får mamma og pappa det litt greiere, og så får jeg en stasjonær å irritere meg over her hjemme istedenfor oppe hos mamma og pappa.

Jeg har snakka med en fyr i dag ang oppgradering av denne maskinen, men vi fant ut av at det ikke var noe vits. Heller kjøpe en dokkingstasjon til harddisk, og spare penger til å kjøpe alt fra bunnen av. Og det skal jammen gjøres også. Ved å kjøpe dokkingstasjon og harddisk istedenfor å kjøpe ekstern harddisk gjør at jeg mest sannslynlig kan spare noen penger, og så kan jeg sette harddisken inn i en eventuell ny stasjonær pc etterhvert. Så lenge jeg har jobb skal jeg sette av 500 kroner i måneden til ny stasjonær med gode spesifikasjoner. I dag fant jeg til og med også et kabinett jeg vil ha. Det var vel på tide etter at jeg har sett på så mange kabinetter jeg ikke likte.

Akkurat nå er jeg så redd for at kabinettet skal forsvinne fra markedet, slik som en viss telefon (*kremt* SE Xperia Pro) gjorde før jeg fikk sjanse til å kjøpe den. Når jeg endelig finner noe jeg liker... HÆ?!... Typisk ikke sant?!

Nå er det data, og sjansene er store for at det ender med at jeg bruker ett par tusen av studielånet mitt på det kabinettet, dokkingstasjon og harddisk. Jeg går jo på IT-studie da, så det blir vel ikke helt feil bruk av studielånet. Kommer jo til å lære en hel masse om maskinvare...

Og så vil den gamle stasjonære fungere som en eller annen form for NAS (ikke det at jeg har satt meg så inn i nøyaktig hva det innebærer, men det finner vi ut av etterhvert).

Jeg skal forsøke så godt jeg kan å holde dere oppdaterte på dette prosjektet, men det blir ikke innlegg om det hver uke, for å si det slik. Her kommer iallefall videoen jeg har ventet på den siste uka:

Survival Game 3 - Minecraft Map
(film av Vareide)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar