01.07.2012

Ei uke i Egersund

Da er mitt arbeid i Egersund over. I kveld er det grillfest med kjente. Det gleder jeg meg til. Jeg fikk ikke lagt ut noe innlegg i går, fordi da var jeg med på å hjelpe til med thai-hestene på Forus Open auksjonen.
Jeg kom jo med toget sist søndag, ca kl 18:30. Siv og jeg var borte hos Eli litt senere på kvelden, så fikk se litt av huset hennes, og ikke minst sagt hei. Resten av uka mi har vært slik:

Mandag
Vi tok inn åringshingstene, og alle åringene som skulle på auksjonen ble vasket. Da klokka var middag var det fremdeles de to åringshoppene som skulle på auksjonen, som ikke var blitt vasket. Disse vasket jeg etter middag. Jeg tenkte det var like greit å bli ferdig med det, og angret ikke ett sekund dagen etter. Det var godt å bli ferdig med det, selv om det tok hele kvelden.

Tirsdag
Etter jobben på tirsdag var det ut med May Britt og Sigrid. Først kjørte May Britt og jeg avgårde for å se på en ponni jeg ville ha på fôr. Etterpå møtte vi Sigrid i byen, og gikk på Kina'en i Standgata for å spise kjempegod kinamat. nomnomnom....

Onsdag
En potensiell kjøper på auksjonen besøkte stallen på onsdag for å besiktige auksjonsåringene. På kvelden stakk heg bort til Eli en liten tur igjen, og vi koste oss og slappet av foran tv'en.
Fantastisk utsikt i Egersund
Torsdag
Det skjedde vel egentlig ikke noe spesielt i stallen på torsdag bortsett fra at vi begynte å pakke litt, og vaske bøtter og sånt som skulle være med på auksjonen. På kvelden gikk Sigrid og jeg på Eikunda og handlet littegranne. Jeg fant ei fin heklet jakke jeg kan ha utenpå noe av det jeg har hjemme. Og jeg kjøpte noen øredobber, samt hårstrikk. Jeg ble fornøyd med meg selv når jeg fant den. Og så kjøpte jeg chips. Første gang på lenge. Og den har jeg fremdeles, tro det eller ei. Den blir nok spist opp i løpet av dagen, hvis jeg har rett.

Fredag
Hingstene fikk stå å beite på grønt fra til klokka 2, og hoppene stod så klart sammen med de andre åringshoppene på grønt, fram til ca kl 2. Da tok vi de inn, og de ble pusset og gnikket på for å bli klare til auksjonen. I tillegg skulle det pakkes. På kvelden ble også åringene vist for enda en/flere potensielle kjøpere. Etterpå vanket det god mat til alle.

Lørdag - altså i går
Jeg hadde satt klokka på 6, og stod opp. Kledde meg og fikk pakket med meg det som jeg skulle ha med meg inn til Forus. Deretter frokost, og så ut i stallen for å børste over alle auksjonsåringene og lesse de. Avreise til Forus ble ca mellom halv 8 og 8. Vi var der inne ca kl 9. Klokka 10 ble det åpnet for visning i boksene, og klokka 10:30 begynte visning på banen. Her måtte vi selv leie åringene, og jeg ble glad da Nils tok den jobben. Jeg var helt rolig fram til jeg fikk greie på at det ikke var mønstrere som skulle vise åringene. Fram til siste løpet var ferdig var det ganske rolig i auksjonsstallene, men det ble ganske fullt da løpene var over. Klokka 19 begynte auksjonen inne i en konferansesal på Scandic Hotell Forus. For et fantastisk auksjonslokale. Vi hadde auksjonsnummer 5, 13, 20, 26, 30 og 36. Det var ganske passe tid mellom hver, egentlig, hvertfall de fra 20 og utover. Er stolt over åringene også som oppførte seg riktig så bra for oss. En vellykket kveld med bra resultater.
Forus Travbane etter at "stormen har lagt seg".

I dag - kunne jeg sove så lenge jeg ville, men våknet da klokka var ca. 8. Det var etter 8 timer med søvn, ca, så det ble ikke så galt. Nå sitter jeg å slapper av foran dataen, oppdaterer meg på nyheter, youtube, facebook og litt sånt. Planene for i dag er å rydde litt av utstyret i stallen, pakke og grillfesten i kveld.

I morgen går toget hjem kl 10:et-eller-annet, og det første jeg skal gjøre når jeg kommer hjem er avgårde og hente X-Ellent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar