18.06.2011

Muntlig eksamen i historie


http://historievg3p.cappelendamm.no/
Det endte med å møte på to meldinger på onsdag, uten å komme opp i noe. Jeg møtte opp på torsdag morgen, og vi var seks stykker som kom opp i historie. Møkk! Det nest verste faget... Jaja, her er det visst bare å begynne å lese. 500 sider i en tunglest bok med alt for mange detaljer som man ikke vet om er viktige eller uviktige.

Det var med spenning jeg kom på skolen på onsdag. Når kom jeg opp i eksamen, og hva kom jeg opp i?

Jeg brukte torsdag og fredag til å lese gjennom boka, samt notere stikkord. Planen var at jeg skulle lese gjennom boka på nytt, og utfylle stikkordene hvis nødvendig. Jeg fant da ut at jeg ikke husket en ting fra de første kapitlene, og ga derfor opp. Nå sitter jeg her en lørdagskveld, og er litt deprimert, for jeg har kastet bort to dager  med lesing som jeg ikke har fått noe ut av...

Dagen i dag har gått med på å se filmer som handler om det som er pensum. Kanskje jeg kan klare å huske noe da... I morgen er siste lesedagen før eksamen på mandag kl. 09.00, og jeg vet ikke noe mer jeg skal gjøre for å lese og pugge. Så nå tar jeg bare ting som de kommer, og prøver å stille meg selv spørsmåk med f.eks. utløsende årsaker til de forskjellige hendelsene...

Ønsk meg lykke til på mandag, da. I natt skal historieboka plasseres godt under hodeputa. Nå skal alle muligheter tas i bruk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar