27.05.2011

Ferdig med to eksamener

http://1.bp.blogspot.com/
-_1nCbK_uQUY/TdHz2mzP8tI/
AAAAAAAAAPc/cA_p_Gj_iGUs1600/
exam%2Bcraze.gif
På onsdag hadde vi eksamen i matte. For en forferdelig eksamen, sier jeg bare.

Det begynte greit på oppgave 1, som var i den delen uten hjelpemidler. Jeg begynte på oppgave 2, men da jeg var halvveis ferdig innså jeg at jeg hadde gjort feil, og det på selveste innføringsarket og greier. Jaja... Jeg strøk den ut for så å heller skrive den på nytt på neste side. Vel, akkurat da var det lufting, og jeg måtte ha litt pause, men det var også bare 30 minutter til innlevering av del 1. Det ble en stressende pause, og stresset fortsatte litt etter at jeg kom inn også. Da jeg hadde 1/3 igjen av oppgave 2 ble jeg plutselig så dårlig. Jeg ble kvalmen, svimmel og begynte å svette. Hodet verket, og det slim begynte å tett bihulene. Dette gjorde at jeg leste feil på den siste delen av oppgaven, men jeg fikk da skrevet ned et svar, men ikke utregninga... Jaja, det var jo bare å levere inn.

Så kunne vi begynne på del 2, med hjelpemidler. Jeg var fremdeles ganske dårlig, men kvalmen ga seg etterhvert. Nå hadde jeg bare fryktelig vondt i hodet, propper i ørene og tette/slimete bihuler. Men oppgavene her var av den sorten der man må tenke litt mer. Og det er ikke særlig lett med en kraftig hodeverk. Det gikk som det gikk. Jeg tror jeg fikk endel riktig, men godt mulig jeg hadde endel slurv i oppgavene. Den siste oppgaven var sannsynlighetsregning, noe jeg blir nødt til å ha et velfungerende hode for å klare å få til...

Man skulle ikke tro at jeg hadde 6'er i matte, liksom...

I går hadde vi eksamen i norsk hovedmål skriftlig. Jeg følte det gikk mye greiere på denne eksamenen enn den forrige. Hodet mitt fungert greit hele tida, og det var ikke tegn til at jeg skulle blir dårlig. Det var mye oppgaver som gikk på sammenligning i kombinasjon med grei ut om, drøft, tolk og slikt. Men det var en annen oppgave jeg heller valgte. Det var oppgave 4 som var å analysere en annonse for ungdomstelefonen.no. Man skulle bruke begreper fra retorikken i analysen. Jeg følte det gikk ganske bra, da jeg satte sammen oppskriften for analyse av reklame og analyse av sakprosatekster, som står bak i boka. Jeg følte jeg fikk med meg ganske mye, og innen det var gått en time, så hadde jeg allerede skrevet to sider. Mens jeg kikket gjennom boka for å se om det var noe mer jeg kunne ta med, følte jeg meg bare mer og mer ferdig. Men man kan uansett ikke unngå å tenke på om det var noe man overså, noe man skulle tatt med etc. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Så er det jo bare å håpe på at sensorene også blir det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar