28.05.2011

Effektiv dag

I dag føler jeg at jeg har fått gjort utrolig mye.

Jeg stod opp kl. 08.00, etter en natt med mye god søvn. Jeg sov så godt at jeg ikke merket at Espen kom å la seg. Og det er lenge siden skjedde sist, for å si det slik. Jeg satt og sløvte foran pc'en til klokka begynte å nærme seg 09.00. Eller rettere sagt; Ca. kl. 08.50 var jeg i stallen og hestene fikk frokost.

Deretter gikk turen inn til mamma og pappa, før jeg gikk ut for å gjøre meg klar til å hente høy. Jeg hentet alene i dag fordi Jorunn var på jobb. Jeg vet ikke hvor mye klokka var da jeg var på vei til Holum, men jeg måtte iallefall innom for å fylle bensin, og innom min bror på jobben hans for å hente noen stropper som han hadde i bilen sin. Så var det Holum neste...

Han jeg kjøper høy av stod utenfor der høyet er, og han er så grei og hjelper til med å lempe. I dag var det jo drittvær, så det var fram med presening og til å styre for å hindre at høyet ble så vått. Det gikk sånn tålig greit, men jeg måtte låne en liten flik av "høymannen" i tillegg til at det var ett par hjørner som var åpne. Men det er jo bare å bruke det høyet først. "Hymannen" sa også at graset er to uker tidligere enn normalt i år, så det lover godt. Håper på mye høy i år.

Hjem igjen, og prøve å unngå de tre (!) kontrollene jeg så på veien bort. Jeg kjører ikke ulovlig, blir bare å utrolig nervøs hvis jeg vet at jeg skal i politikontroll. Da er det best å heller unngå de hvis en kan, og det var ikke noe problem.

Vel hjemme fikk jeg, med litt hjelp av mamma, rygget hengeren inn i stallen. Greit å stå tørt når man skal lempe av. Det tok ikke lange tida. Det var bare 23 høyballer. Etter litt om og men hadde jeg endelig blitt ferdig med å rydde etter meg, og stallen så ren og pen ut.

Mamma holdt på å steke makrell da jeg var ferdig, så jeg fikk litt. Så var det ut igjen for å sette opp gjerde slik at hestene kan bli sluppet på litt grønt i ny og ne for å venne de til det grønne graset. Dette tok meg ca 1 time og var ikke akkurat tunge jobben.

Etter det igjen bar det inn til Bråvann. Jeg skulle kjøpe ei lyseblå pussekasse av ei der inne.
Hjem, dusje og så slappe av litt, og spille litt Dirt 3.

Opp i stallen igjen i 18-tida for å kjøre X-Ellent i regnværet, travetrening (teknikk). Det ble oppholdsvær etterhvert. Så fôre kveld og hjem. De siste timene nå har jeg sittet foran spillskjermen og spilt Dirt 3. Knallmorro!

I morgen skal jeg ut i travparken og se på Elitloppet som går i Sverige. De sender det på storskjerm, i tillegg så er det jo sosialt å se det sammen med andre istedenfor hjemme i sin egen sofa, ikke det at jeg kan få sett det hjemme heller, for jeg abonnerer ikke på den kanalen som det vises på. Har invitert opp noen venner, så får håpe jeg slipper å sitte der helt mutters alene...

Ingen bilder denne ganga. Må få kommet meg i seng for å være opplagt for morgendagen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar