10.05.2011

Bare eksamen igjen nå

I dag hadde vi endelig særemne-dagen. Det var deilig å bli ferdig. Nå er det bare eksamen igjen.

13. mai får vi vite hva vi kommer opp i i skriftlig. Det blir totalt to eksamener. En norsk hovedmål, og enten matte eller nynorsk. Jeg håper så klart på matte-eksamen. Matte eksamen skal være 25. mai, norsk hovedmål 26. mai, og nynorsk 1. juni. Fra 13. mai til 1. juni har vi lesedager, dvs ingen oppmøte på skolen. Fri for de som ønsker å se det på den måten. De som kommer opp i matte og norsk hovedmål kan trygt si at de har fri mellom 26. mai og 6. juni. Vi har ingen ordinære skoledager før 6. juni (bortsett fra i morgen og torsdag).

Så er det ordinær skole fram til tidligst 14. juni. Rundt denne datoen en gang får vi rede på hva vi kommer opp i i muntlig. Da kan jeg komme opp i biologi, historie eller norsk. Krysser fingene for at jeg kommer opp i biologi. Ellers tror jeg kanskje ikke andrevalget, historie, blir så galt. Jeg må bare lese masse... Datoene for disse eksamene har vi ikke fått enda, men den siste skal være dagen før siste skoledag, så håper vi får litt tid på oss for å lese.

Ellers nærmer det seg karaktersetting i alle fag. I biologi skal det være ett forsøk til, men for de som har levert rapport på de andre forsøkene vi har hatt gjennom året, så er det valgfritt å levere rapport. Alle rapportene skal leveres samlet i ei mappe, og gis en samlet karakter. Her har jeg full kontroll, da alle rapportene er levert og godkjent.

I matte er vi ferdig med heldagsen, så det vil jo si at det ikke er mulig å endre noe på karakteren der.

I historie har vi noen få ordinære timer igjen hvor jeg håper jeg kan klare å imponere nok til kanskje å vippe karakteren min opp til en 5'er.

I nynorsk er vi ferdig med alle heldagsene, og fristen for ending av karakter her er dermed utløpt.

I norsk hovedmål skriftlig var siste prøven i dag, nemlig særemnet. Nå kan man ikke påvirke karakteren mer her heller.

I norsk muntlig skal vi ha en framføring til. Jeg håper å få vippet opp karakteren min til en 5'er her også.

Så nå nærmer det seg skoleslutt. Eksamenspresset kommer fram samtidig som standpunkt-karakter-presset avtar. Det er godt å begynne å bli ferdig med ordinære prøver og lignende. Så nå er det bare å holde ut den siste innspurten nå. Tenk, bare rundt 6 uker igjen, og mange av de er lesedager og ikke minst fri (17. mai, pinse, kristihimmelfartsdag etc.)

Nå er det bare igjen for meg å si:

LYKKE TIL 3STPB og 3NAST!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar