24.02.2011

Amputert uke

Det har ikke akkurat vært den uka jeg håpte det skulle bli. Jeg var borte fra skolen på mandag og tirsdag pga halsen, og gledet meg til å gå på skolen på onsdag. Men så heldig var jeg ikke. Etter at jeg hadde måkt snø, og skulle til å spise frokost, så fikk jeg så fryktelige magesmerter at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det endte med at jeg kom meg inn til legen. Han lurte på om det kunne være magesår, -katarr eller noe sånt. Jeg fikk resept på noen små rosa piller, magesyredempende, som jeg skal ta noen dager nå. Hvis ikke det fungerer, så må vi finne på noe annet.

Ellers ble det ikke mer skole på meg nå før vinterferien. Jeg tør rett og slett ikke. I tillegg så er jeg redd det kan være stress, noe som snøværet her sør ikke akkurat hjelper på. Da fant jeg ut at istedenfor å stresse med å måke snø for å rekke skolen, kan jeg heller droppe å gå på skolen. Jeg slipper også risikoen med å komme på skolen, og ende opp med å gå hjem fordi magesmertene er tilbake igjen. På toppen av det hele var det ganske mye prøver denne uka. 

Vi skulle ha prøve på mandag. Denne skulle jeg lese til på søndag, noe som ikke ble noe av fordi jeg var så dårlig. Da var det en større fordel for meg å heller være syk hjemme enn på skolen, siden jeg da slapp å få dårlig karakter på prøven. 

I går, onsdag, skulle vi ha biologi-prøve. Jeg hadde avtalt med ei i klassen at vi skulle møtes til de norsktimene, som vi hadde fått fri, og lese til denne. Magen min ble vondt, og dermed fikk jeg ikke lest. Jeg droppet også å gå på skolen i tillfelle magen skulle bli vond igjen.

I dag skulle vi også ha prøve, men siden jeg er sykemeldt/fått legeerklæring, holder jeg meg hjemme. Jeg er så redd for at de smertene skal komme tilbake.

Dette ble en veldig amputert uke, men regner med å være tilbake igjen for fullt etter vinterferien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar