14.01.2011

Oppdatering

I dag var jeg på joggetur etter X-Ellent. Det han du lese om her.

Ellers så går det jo veldig greit på skolen. Terminkarakterene for termin 1 får vi snart, så jeg kan jo vente med å fortelle om de.

Men det er noe som har plaget meg litt siden jeg fikk R1-mattebøkene, og det var at det var endel matte jeg ikke husket siden jeg hadde 1MX, og jeg ble nødt til å ta noe kurs e.l. for å fortså R1-matten. Jeg snakket med rådgiveren på skolen for å prøve å finne på ei løsning. Det endte med at de 2 skoletimene som jeg har fri på torsdag morgen, da underviser den ene mattelæreren på skolen i matematikk T1. Så jeg fikk låne denne matteboka fra skolen, og skal delta på disse to timene i uka, i tillegg til 2P-matten som jeg har. Men siden jeg allerede sitter og kjeder meg i mattetimene, så burde det jo ikke være noe i veien for at jeg får jobbet litt med T1-matten i de timene også. På høsten tar jeg matematikk R1. Om jeg tar kurs eller lærer på egenhånd, det ser jeg etterhvert. Hvis jeg kommer meg igjennom T1-matteboka innen sommerferien begynner, så kan jeg bruke hele sommeren på å lese på R1. Da burde jeg ha en viss peiling på om jeg burde ta kurs eller om jeg bare kan melde meg opp til eksamen.

Biologi 2-faget får jeg se på etterhvert. Jeg er ikke veldig gira på å ta faget på Sonans, men det var kanskje en mulighet for at jeg kunne følge undervisningen i det faget det neste skoleåret på Søgne vgs, men det er fremdeles veldig usikkert. Ellers er det jo mulighet for at jeg kan ta det faget også som privatist; lese på egenhånd, og dermed melde meg opp til eksamen.

Men nå er det T1-matten jeg konsentrerer meg om fram til eksamenene er tatt, deretter kan jeg tenke på å supplemere med Biologi 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar