27.11.2010

En produktiv lørdag

Dagen begynte med fôring og utslipp av hestene. Etter det tok jeg turen bort til mamma, pappa og Benjamin for å se hvordan den nye storebroren hadde det... og for å låne bilen. I dag skulle jeg på gave-til-baby-shopping.

Etter mye om og men så kom jeg meg da avgårde. Første stopp ble Esso i Auglandsbukta hvor jeg fikk smisket til meg et lyspærebytte på bilen til mamma og pappa. Deretter bar det til Europris hvor jeg fikk handlet inn noen fakkelbokser, julepakkepapir, sytråder (en sånn fin pakke med mange forskjellige farger og nåler) og ei bunke med penner.

Rundt halv 10 ankom jeg Sørlandsparken. Biltema ble første stopp her. Her kjøpte jeg 2 snøskuffer til stallen, 50 m med gavebånd i sølv og noen lyspærer til pappa. Så var det Sørlandssenteret som skulle inntas. Jeg ruslet forbi Bonni&Clyde, og fikk se alle de flotte kjolene de hadde der... til 70 % rabatt!!! Jeg endte opp med en knelang brun kjole med tynne stropper og "perle"-pynt i front, som skal brukes på julaften. Deretter endte jeg opp på Gina Tricot, og fikk hjelp med å finne en fin bolero og noen tights/strømpebukser (som jeg må bytte til en størrelse større). På vei tilbake til bilen kom jeg på at jeg trengte en bh til å ha under denne fine nye kjolen min. H&M har slikt. Jeg fant en brun bh som jeg følte satt godt på, og kjøpte like greit en til bare i en annen farge. Fant også noen truser og sokker som jeg rasket med meg. Vel ute i bilen følte jeg at jeg hadde fått gjort noen utrolig gode kjøp for dagen.

Jeg har fått ordnet noen julegaver også i dag. Jeg mangler bare en ting til Lina. Og Cecilie sin gave ble gjort ferdig. Da er det bare Espen som skal ordne til Erik og Willy, jeg til Mona, den siste tingen til Lina, og mamma og pappa. Skal bli litt digg å få brukt førjulstida til å slappe av og se på alle andre som stresser med å få ferdig alle julegavene.

Da jeg omsider hadde kommet meg hjem åt jeg grøt sammen med mamma, pappa, Jostein og Benjamin, før jeg skulle ut å ri Tango.

Tango var teit i dag. Bukket og protesterte noe voldsomt. Jeg fikk trent han da. Først en tur til murane og tilbake igjen til toppen av den lange bratte bakken. Så mot murane igjen og så langt veien går ut mot bestemorsmed, og deretter hjem. Han var sliten, men hadde allikevel energi nok til å stå å steile i krysstauet mens jeg møkket boksen hans. TULLING!

Jeg skulle egentlig raspet høvene til X-Ellent også i dag, men etter all kjeftinga og det å prøve på å unngå at Tango raserte hele stallen, var jeg så sliten at jeg bare gikk hjem. Jeg får se om jeg kan få gjort det i morgen istedet. Jeg tenkte å få tid til å ta en tur med Tango i morgen også, mulig jeg rir fra morgenen av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar