18.05.2008

17. mai vel overstått

Da kan jeg endelig si at 17. mai-feiringa ble vellykket, selv om jeg ble totalt tom for energi.
På 16. mai var jeg på besøk hos Jannicke, og det var ikke planen å være så veldig sent hjemme, men jeg var ikke i seng før ca 02.00. Da jeg endelig hadde fått lagt meg ble jeg liggende å glo i taket i rundt 1 1/2 time. Dermed var klokka nærmere halv 4 da jeg endelig sovnet.
17. mai begynte med irritasjon og ergring over festdrakta. Dette fordi den ikke er 100% passelig. Deretter var det å stresse inn til Jannicke som meg og Charlotte skulle holde følge med. Da jeg var vel framme hjalp Charlotte meg med å legge siste hånd på verket; nemlig søljene som skulle på festdrakta. Vi gikk inn til byen, der vi så på borgertoget. Å gå fra Lund til byen, stå en time (eller mer) og deretter gå til Lund igjen er ikke noe behagelig på bunadsko. Det var en så stor befrielse å få av de skoene, at jeg var i himmelen da de var av. Både Charlotte og jeg skiftet i Jannicke sin leilighet, og vi satt og slappet av i et par minutt før vi ryddet bunad og festdrakt inn i bilen, før vi kjørte inn til byen igjen for å gå på tivoli. Jannicke skulle komme inn senere for hun kunne ikke få barnevakt til tvillingene før. Charlotte og jeg tok oss en tur på McDonald for å få i oss litt næring før vi kjørte ned til Tresse, hvor vi parkerte. Nå var det iallefall tivoli-tur. Først tok vi koppene, og de er bare de gøyeste på hele tivoliet. Deretter ventet vi på Jannicke som skulle komme. Så tok vi Jumping. Så koppene, og kanskje koppene ei gang til, men det kan jeg ikke huske. Så etterhvert var det tid for Tapto. Jeg ble skikkelig stolt over meg selv, for jeg klarte å spurte fra Slottet og nesten til Tollbodgata. Men jeg hadde jo presset meg selv to kvartaler før jeg gav opp. Mye av den turen var jeg først. Men det var så deilig å få ut energien. Jeg var så totalt kaputt etterpå, og det var så sinnsykt deilig etter alle de dagene på jobb da jeg har hatt litt for mye overskudd, men ikke fått det ut.
Etter Tapto var det raketter. Vi fikk så absolutt en panorama-plass. Det var bare helt NYDELIG!!! Fy søren så bra det var.
Etter rakettene var det tid for koppene igjen. Meg og Charlotte tol Ali Baba etter det igjen, og det angret jeg på at jeg gjorde. Etter det gikk Charlotte, Jannicke og Ricki i Jumping, mens jeg hold veska til Jannicke. Og deretter ble det koppene igjen.
Da var det tid for å begynne å kjøre mot senga. Først skulle Jannicke hjem, og Charlotte skulle til bilen som stod hos Jannicke. Etterpå skulle Charlotte fylle bensin, og da ble vi stående å prate litt. Jeg måtte jo såklart ha noe å drikke på, siden jeg ikke hadde hatt noe drikke siden McDonalds.
Jeg var vel i seng nærmere fire, etter at jeg hadde fått inn festdrakta, og hengt den opp ordentlig og litt sånn. Det var iallefall ikke lenge etter at hodet mitt traff hodeputen at jeg sovnet.
I dag er det iallefall 18. mai, og planen min for i dag er bare å holde meg våken fram til rundt 21.00. Da skal iallefall jeg prøve å legge meg, og forhåpentligvis få sove også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar