01.09.2012

I dag husket jeg det

Men neste helg kan jeg garantere at jeg ikke får lagt ut noe innlegg på lørdag. Jeg skal nemlig til Bjerke Travbane fra torsdag til søndag. Er ikke hjemme før sent den dagen. Alt som skjer der skal jeg fortelle om i neste innlegg...

Denne uka har jeg fått kommet i gang med studiet. Allerede ferdig med den første obligatoriske oppgaven, og en annen obligatorisk oppgave skal leveres allerede til fredag. Og siden jeg reiser på torsdag, kan ikke jeg jobbe noe mer med oppgaven etter onsdag. Men det er heldigvis en gruppeoppgave, og vi er allerede kommet godt i gang.

Men dette semesteret skal vi jobbe en del med datamodelleringer, og noe som kalles E-R diagrammer. Og så var jeg innom på Google Web Store her en dag, og fant en app til Chrome som heter Lucidchart. Da kunne man på en enkel måte tegne disse diagrammene, og mye annet også. Programmet finnes i betalversjoner i tillegg til gratisversjoner (en som heter Lucidchart Diagrammer og en som heter Lucidchart Education).

Uansett hvilken versjon man velger, så kan man integrere det med Google Drive (eller det som tidligere var Google Docs).

Programmet inneholder en funksjon som gjør at man kan laste ned selve diagrammet man tegnet, i forskjellige filtyper. Det finnes mangfoldig av funksjoner som du selv kan utforske.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar