16.04.2012

Løpsdag på Sørlandets Travpark 15.04.2012

For en dag det var i går. Dagen kunne nesten ikke blitt bedre.

Jeg kjørte ut i parken til 1. løp. Jeg var der vel litt før. Jeg rakk en tur innom for å hilsen på Junior (Thai Olympic) og Thai Photo, samt å sjekke om Thai Victory var kommet. Det var herlig å se Junior igjen, og jeg fikk snakket litt med de nåværende eierne av Thai Photo.

Jeg ble sittende å se løp fra 1. - 4. løp. Første løpet var kaldblods, og jeg hadde vel ingen å heie på sånn sett. I 2. løp gikk Thai Photo. Usikker på om han i det hele tatt fikk premie. Ikke noen stor prestasjon iallefall. I 3. løp gikk Thai Victory. Thai Victory gjorde en kjempe prestasjon sist, så jeg var spent i dag. Hun ledet fra start, men løp inn til en 2. plass (photo-finish med 1.).

I 4. løp skulle Folkehesten Thai Holiday gå løp. Med mange eiere på parken i går, var forventningene ganske store. Hun åpnet med en stor fart. Første 500 gikk på 13-etellerannet. Det ble dempet kraftig, Thai Holiday gikk i dødens, og innesperret så dan. Første 1000 gikk på 18-etellerannet. De siste metrene før mål fikk Øystein Tjomsland åpning med Thai Holiday. De hev seg ut i tredje spor, og spurtet forbi alle konkurrentene, og inn på en 1. plass. Det var mange som jublet da hun vant.

Etter 4. løp gikk jeg for å hente boblebuksa mi. På veien så jeg Junior på vei ut for å varme. Jeg fikk med meg varminga, og ble med en tur i stallen der han stod. På vei tilbake til de jeg gikk sammen med, møtte jeg på Siv og Nils, altså de som er oppdretterne på Thai-hestene, og mine tidligere arbeidsgivere. Jeg ble så glad da jeg så de. Det var så lenge siden sist. Vi snakket litt mens vi hilste på Junior, og gikk ned til stallen til Øystein for å finne Thai Holiday.

Mens vi stod i stallen der Junior var, hørte jeg akkurat over høytalerne at Baiasen, hesten til Elin Gumpen, vant.

Etter turen i stallen til Tjomsland, og en liten hils på hesten Kaptein Sabeltann, så gikk jeg tilbake for å se på løp, og jeg følte det tok sin tid før Junior skulle til start. Men plutselig så var klokka der.

8. løp var Junior sitt løp. Det ble en dårlig start. Junior galopperte fra start, og snubla litt. Men han var flink da han kom seg i trav igjen. De ledende hestene løp på 1.08,?, så farta var ikke helt på Junior sin side heller. Men sånn er det, og sånt kan skje. Jeg synes han var flink uansett, som klarte å ta igjen feltet litt iallefall. Nå håper jeg bare på en bedre fortsettelse. Jeg fikk sagt hadet til hesten før jeg satte nesa hjemover igjen.

Det var bare et annet utfall i 8. løp som kunne gjort dagen min i går bedre. Flotte resultater og det var noen flotte folk på parken i går, for ikke å snakke om været.

Jeg vet iallefal hvilke hester jeg skal følge godt med på i tida framover...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar