18.07.2010

Kattunge funnet

Da meg og Espen kom hjem i kveld, stod det noen naboer ute med en kattunge. Dette var nok den jeg hadde hørt tidligere på dagen i dag. Den er sort og hvit og knapt 5 uker gammel, nesten ikke levedyktig. Stakkaren virket sulten. Etter en telefon til veterinæren, fant vi litt fløte som vi prøvde å få i den lille. Jeg må også nevne at etter mye snakk med naboene rundt her, så tyder dette på dumping.

Så prøvde jeg en telefon til Dyrebeskyttelsen i Kristiansand, men det kunne jeg jo spart meg for. Det virket ikke som om de ville ha noe med den lille å gjøre. Så hva skulle vi gjøre da? Hun ene som har dyr fra før, tror jeg slet med noe lus (tror jeg det var hun sa), og typen min er jo allergisk. Vi kom da fram til at kattungen kan ligge i ei eske i kjelleren her jeg bor, men det blir ikke mye livet, og problemene begynner jo så fort kattungen klarer å komme seg over kantene på eska. Pappa, som disponerer kjelleren her, er heller ikke så veldig begeistret for at kattungen skal være der.

Vi har som sagt fått i den litt fløte, og noe vann fra utvannet tørrfôr til kattunger under 1 år. Men den trenger helst ei kattemor fram til den kan klare seg selv (11-12 uker).

Så nå kommer min bønn til dere der ute som leser bloggen. Er det noen som kan hjelpe, midlertidig eller permanent. Katten kan gis bort nå til de som vet hva ansvar dette innebærer, med forbehold at gammel eier får katten tilbake hvis disse dukker opp. Jeg har også mulighet til å ha den fra når stallen er oppe å går, men det er fremdeles ikke på noen uker. VÆR SÅ SNILLE å hjelpe denne lille!

Kontakt meg på tlf 99398289 hvis det er noen snille mennesker der ute som vil hjelpe en liten og forlatt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar