06.03.2010

Fått en idè

Jeg tror jeg har funnet på noe å gjøre, men det kommer muligens til å kreve litt finansiering, hvis ikke jeg er heldig. Jeg vil lage stall hjemme på øya. Kjøpe (eller få) to brakker, slå de sammen, og lage 2 bokser og utstyrsrom innvending. Hvis jeg har hest selv, så leier jeg ut den ene boksen, hvis ikke jeg skal ha hest selv, så leier jeg ut begge boksene. Jeg fant ut av at hvis jeg har X-Ellent hjemme, så vil jeg spare over 1000,- pr måned på å ha han hjemme, og det er jo litt når man ikke har så mye penger. Jeg skal jo forhåpentligvis på skole fra høsten, og da vil jeg jo få enda mindre penger å leve for.
Jeg vil virkelig dette, og ligger allerede foran skjemaet jeg har satt opp. Det neste som gjenstår er å finne brakker. Jeg har fått høre om noen brakker som muligens skulle gis bort her i Kristiansand. Vi skal forhåpentligvis avgårde for å se på disse snart. Kanskje det er en fordel av snøen forsvinner snart. Ellers så er det et utleiefirma som selger brakker som er "gått ut på dato". Fikk e-post om at de solgte de for 10.000,- - 15.000,- + mva. Så fort jeg har brakker i boks, og telen er forsvunnet fra bakken sammen med snøen, så skal jeg begynne å grave og planere ut der brakkene skal stå. Tenker å gjøre dette for hånd da det ikke er så dypt med jord der jeg vil ha brakkene. Etter det er bare spørsmålet hva slags fyllmasse jeg skal ha i bunn. Burde vel egentlig ha litt grovt i bunn... Jeg får høre med noen som kan litt mer om det enn jeg når tida nærmer seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar