28.04.2012

Herbalife

Min svigerinne har blitt Herbalife distributør. Hun har da klart å få meg til å drikke disse shakene til Herbalife. Jeg har vel aldri sett for meg at jeg skulle klare å begynne med noe slikt, men grunnen er rett og slett fordi jeg synes shakene smaker godt, og det er enkle måltider som ikke krever så mye i kjøleskapet. I tillegg har jeg hatt tendenser til å bli lei vanlig brødmat, og derfor ikke spist noe særlig. Shakene til Herbalife tilsvarer et fullt måltid, og med de får jeg faktisk i meg 4 måltider per dag.

Mange tenker sikkert at disse shakene må smake veldig vondt, slik som mange har fått inntrykk av gjennom andre shaker. Jeg elsker de, men disse blandes også gjerne med noe annet enn vann. Under her skal jeg skrive litt om hvordan jeg blander de jeg har prøvd til nå.

Siden jeg synes disse shakene smaker så godt, så kan jeg gjerne ha de til alle måltidene om dagen, bortsett fra middagen. Som regel har jeg to shaker, en til frokost og en til kvelds, og så har jeg gjerne med meg noen skriver med brød på UiA, hvis jeg skal der. Hvis jeg er hjemme så tar jeg gjerne en lunsj-shake istedenfor brød til lunsj.

Ved å gå inn på herbalife.no kan du lese litt mer om dette og andre produkter Herbalife selger.

----------

Den første shaken jeg prøvde var sjokolade shaken (Formula 1 sjokolade):

Jeg blander sammen:

  • 26 gram Formula 1 sjokoladepulver
  • 1 spiseskje First Price sjokoladepulver (det billigste og med minst karbohydrater per 100 gram)
  • 250 ml ekstra lett melk (fungerer sikkert også med skummet og lett melk også, men har ikke sammenlignet disse med hverandre)
Ristes godt, så inn i kjøleskapet i noen minutter. Den har en liten bismak, men denne blir man vant til. Jeg kan sikkert også kutte ut sjokoladepulveret også nå, og ikke kjenne bismaken, men får bruke opp det jeg har først.

----------

Den andre shaken jeg prøvde var den med tropisk smak (Formula 1 tropisk):

Jeg blander sammen:
  • 26 gram Formula 1 tropisk pulver
  • 250 ml First Price epleJUICE (Juice er viktig. Ikke bruk nektar, fikk jeg beskjed om)
  • mellom 50 og 100 gram med frosne skogsbær
Dette kjøres ett par runder med stavmixeren min, og den får en sånn smoothie-lignende smak. Jeg har ikke kjent noe til noen bismak her, og dette er foreløig den jeg liker best av alle shakene. Pulveret lukter sånn godterityggis.

Man kan også gjerne blande sammen:

  • 26 gram Formula 1 tropisk pulver
  • 250 ml Eldorado frokostjuice
  • 50-100 gram frosne jordbær
Dette var også ei blanding som gled lett ned. Jeg skal teste denne blandinga med skogsbær en gang.

----------

I tillegg har jeg to shaker, vanilje og jordbær, som jeg ikke helt har funnet ut hvordan jeg skal blande enda for å få best mulig smak. 

Forsøk med vaniljepulveret:
  • 26 gram pulver
  • 250 ml melk
  • 50-100 gram med frosne skogsbær
Dette synes jeg ikke smakte noe godt, eller smakte noe særlig i det hele tatt, egentlig. Så denne blandinga vil jeg ikke anbefale.

  • 26 gram pulver
  • 250 ml First Price eplejuice
  • 50-100 gram frosne skogsbær
Dette smakte mye bedre enn forsøket over. Bladninga ble litt sur, men absolutt drikkende.

  • 26 gram pulver
  • 250 ml Eldorado frokostjuice
  • 50-100 gram frosne skogsbær
Denne synes jeg smakte litt bedre enn den over. Den ble ikke så sur, men var så klart mer frokostjuice smak i denne, og en "dæsj" med vaniljesmak. 

Av de tre forsøkene til nå, så er det nok den med frokostjuice som jeg syntes var best, men jeg må fortsette å teste litt blandinger fram til jeg finner en blanding jeg kan ha i lengden. Jeg har igjen å teste de to siste forsøkene med å putte i jordbær istedenfor skogsbær.

----------

Forsøk med jordbærpulveret:
  • 26 gram pulver
  • 250 ml First Price eplejuice
  • 50-100 gram frosne jordbær
Denne synes jeg ikke smakte noe godt. Jeg ønsker ikke å anbefale denne blandinga, men kan hende det er noen som liker den bedre meg.

  • 26 gram pulver
  • 250 ml First Price eplejuice
  • 50-100 gram frosne skogsbær

Denne smakte littegrann bedre enn den over, da skogsbærene tydligvis gir litt mer smak enn jordbærene. Men vil allikevel teste litt mer for å finne en bedre blanding før jeg kan si at jeg liker denne.

Jordbær har også en liten bismak som man må bli vant til, litt slik som med sjokolade-shaken. Men jeg har mye testing igjen jeg kan prøve med jordbær-smaken. Jeg vil blant annet teste med melk istedenfor juice, og frokostjuice istedenfor eplejuice. Og begge disse med både jordbær og skogsbær. Jeg kan vel egentlig ikke si at jeg kan klare å drikken noen av disse to blandingene i lengden.

----------

(På alle blandingene med frosne bær, så bruker jeg stavmixeren min som ligger klar på benken hele tida)

Formula 1 har også flere smaker enn bare disse 4 som jeg har skrevet her, men jeg likte igrunn ikke de smakene. Kanskje jeg forandrer mening etter å ha blitt vant til disse jeg har nå? Trykk her for å komme til Herbalife sin side om Formula 1.

Jeg har enda ikke testa med appelsinjuice, og har vel heller ikke tenkt til å gjøre det heller. Men hvis det er noen som anbefaler en blanding til meg med dette i, så er det absolutt noe jeg kan prøve. Eller andre typer juice, for den saks skyld. Man kan også blande 50-50 med juice / melk og vann, hvis man ønsker det.

Jeg har med vilje ikke nevnt noe om priser på Herbalifeprodukter her. Ta kontakt med en distributør for å få priser. Prisene på juice og bær er forskjellig fra dagligvarekjede til dagligvarekjede.


1 kommentar:

  1. Supre tips her ja:-) kan anbefale jordbær shaken med melk, mye bedre enn juice:-)
    ha en fin lørdag
    klem Annette

    SvarSlett