25.12.2011

En meget vellykket julaften

 Julaften for meg startet med å gå i stallen for å gi ponniene mat. Det var et herlig vær ute, dog litt kaldt. Jeg lurte litt på om det fremdeles ville være glatt når jeg skulle på julefrokost med X-Ellent. Men det måtte da vel smelte bort innen kl 11, tenkte jeg.

Ponniene fikk mat, og jeg gikk inn til mamma og pappa, og åt frokost sammen med de, og mormor. Etterpå gikk jeg ut for å ta stellet i stallen, og det var igrunn gjort på en-to-tre. Så ordnet mamma og jeg juledekkenet som X-Ellent skulle ha på seg. Mens hun sydde, fant jeg noen røde bånd, og fikk tatt noen julebilder av kattene.

Den første sløyfa je fant. Litt stor, men katten sitter fint da.

Nissi ville ikke sitte i ro. Dette var det beste bildet jeg fikk av henne.

Jeg prøvde å ta noen flere bilder av Baghera med den andre sløyfa, men pga sola, så ble det litt mye gjenskinn.

Sort katt og hvit bakgrunn fungerer ikke helt med mobilkamera.


 Da klokka var 10:30 og lendedekkenet var ferdig sydd, var den endelig tid for å gå for å gjøre klar X-Ellent. Det tok meg 25 minutter å få X-Ellent inn og klar med sege og nisseting. Og enda hadde vi ikke fått på vogna. Så da ble det litt hastverk, men mamma måtte allikevel få tatt noen bilder av oss før vi kjørte avgårde.

Det var mange som smilte og vinket da jeg var på vei til Bånefjell. Det var ganske koselig. Det var KUN snøen som manglet, så hadde det vært perfekt, men det var bra uten snøen også. Ungene stod klar da jeg ankom Bånefjell, og det var visst litt stas. X-Ellent ble kjempeglad for all oppmerksomheten han fikk. Ungene fikk klementiner, og de som ville fikk være med å sitte på vogna et lite stykke.

Da jeg var på vei hjem igjen tok jeg meg en ekstra tur rundt Myra bare for kosens skyld.


X-Ellent ønsker alle sammen en riktig god jul og et godt nytt år.
 Så var det hjem og sette på "Tre nøtter til Askepott". Deretter komme seg i dusjen, kle seg og komme seg avgårde. Opp til mamma og pappa først for å hente gaver, så bort for å ta inn ponniene. Deretter var det strake veien inn til Møvig, for å feire julaftenen hos Erik og Cecilie. Vi åt ca kl 17, og begynte vel på gavene mellom 20 og 20:30. Det var en god haug med gaver, som dere kan se på bildet under.

 

Juletre. Synes kreativiteten er god, selv om man fort kan savne det tradisjonelle juletreet, men ser at plassproblemer fort kan dukke opp i små leiligheter.


 Jeg må virkelig si tusen takk til alle for gavene vi har fått. Mamma synes visst vi burde pynte litt mer til jul enn røde servietter på bordet og ei lita julestjerne, så vi fikk disse to søte nissene, som dere ser på bildet under. 


 Håper alle har hatt en like koselig julaften som det jeg har hatt i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar