08.01.2008

Speilglatt ute

Jeg kjørte fra jobb i dag. Da jeg kom i den ene svingen kjente jeg at bilen begynte å skli. Ok, det var glatt. Kjørte videre, forbi Helleland, og da jeg kom til Gya endte jeg bak salt-bilen. Han kjørte bare 45 km, men det var fort nok på den glatta. Han slapp meg forbi, og da merket jeg at det var enda glattere. Tok en bremse-test på sletta i Gya-dalen. Jeg har aldri vært så nervøs etter en bremse-test som jeg var da. Hjulene låste seg på 40 km og bare med litt trykk på bremsa.
Da jeg svingte av, og var på vei opp til Åsen, fant jeg fort ut at jeg kunne bare snu med en gang, og rygge opp. Så jeg rygga opp 500 meters bakke med svinger, og endte nesten i grøfta. Det var rett og slett fordi jeg svingte rattet feil vei i forhold til svingen :-o. Heldigvis var jeg kjapp på bremsen.
Jeg var ganske så stiv i nakken da jeg kom på toppen...
Men jeg kom meg helskinnet opp, og det er det som teller :-D!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar